Красавицата и сънят

Безсънието е един от най-големите врагове на здравето. За жалост и на красотата. Британски изследователи установили, че недостигът на сън е сред главните причини за бързото стареене на организма. Ако не си доспиваме в течение на месец, косата изтънява, очите се сдобиват с естествени сенки, цветът на лицето посивява и целият ни вид е хронично уморен. Не си доспиваме и...остаряваме бързо, неусетно почти. Ден след ден ставаме все по-раздразнителни и агресивни и ни се струва, че е почти невъзможно да си върнем предишната хармония. Не бива да се подценява ролята на съня в човешкия живот. По време на сън протича своеобразен текущ ремонт на биоструктурите: усилено неутрализиране и отделяне на токсични вещества, нормализиране на такива важни процеси като обмяната на веществата и енергийния обмен. При пълноценен сън организмът се зарежда с енергия, доказателството за което е фактът, че при естествено събуждане в организма преобладава енергията Ин (Ян е бодърстването, Ин – сънят). За да бъде сънят максимално ефективен, трябва да се спазват следните правила:
  • Да се ляга задължително с празен стомах и за това да се вечеря около 3 часа преди сън.
  • В краен случай за избягване на неприятното чувство на глад, може да се консумира лека храна без житни култури и концентрирани белтъчини. Например мляко с плодов сок и мед или шоколад с ябълки.
  • По време на сън дишането автоматично става диафрагмално и ако стомахът е пълен с храна, той и намиращата се непосредствено под него диафрагма взаимно си пречат - диафрагмата пречи на стомаха да изпълнява храносмилателната си функция, а стомахът пречи на диафрагмата да извършва дихателната си функция. 
  • Това довежда до патология на храносмилането, която води до нарушаване на киселинно-основното равновесие по посока на ацидоза (излишък на киселини) и до недостатъчна ефективност на дишането. Ето защо вечерята трябва да бъде лека – най-добре кисело мляко, белтъчини и плодове.
  • За да заспите по-бързо и да повишите ефективността на съня, трябва да почувствате отпускане на мускулите. 
  •  Отпуснатият мускул е топъл, изпълнен с кръв, тежък, изключен от мозъка и не изпълнява заповедите му.
  • За да не се възбуждат съответните нервни центрове при светлинни дразнения, поставете върху очите си лека тъмна превръзка, най-добре памучна.  
  • При нормално състояние на организма е най-добре да се спи по гръб, защото така температурата на подкоровите мозъчни структури и на цялото тяло при дишане се регулира от самия организъм. 
  • Категорично не се препоръчва да се спи по корем, защото това силно затруднява дишането вследствие увеличеното натоварване на диафрагмата.
  • Оптималната продължителност на съня безусловно е строго индивидуална и зависи от състоянието на организма в момента на заспиване, както и от комплекс външни условия. Ориентировъчно за умерения климат тя може да се определи на 7,5 часа за лятото и на 8 часа за останалите сезони.
  • Известна е мъдрата мисъл: „Най-доброто приспивателно е чистата съвест.”. За да ускори самоусъвършенстването си, човек трябва непременно преди сън да анализира всичките си мисли, думи и действия през изминалия ден. Възможно е отначало да се наложи да се напрегнете, за да си спомните целия ден и да го проанализирате. Но постепенно, в резултат на тренировките, това ще ви се удава все по-лесно и бързо.
  • За проверка на ефективността на съня може да използвате следните показатели: - цветът на бялото на окото и конюнктивата при спазване на всички условия за нормален сън трябва сутринта да бъде по-блед, отколкото преди сън. - сутрин трябва да се чувствате бодри и добре отпочинали. - добър признак са сънищата с изключение на кошмарите, възникващи върху основата на физиологическа патология.
  • В страните от Изтока за подобряване на съня, премахване на стреса и нервното напрежение, се прилага ароматерапия. Например в Китай възглавниците се пълнят с надземната част на папрат. В Индия преди сън горят пръчици от ароматни растения – хвойна, сандалово дърво, лотос. Хвойната (във вид на благовоние) възбужда нервната система и ободрява, сандалът много ефективно отпуска нервната система, а лотосът премахва мускулните спазми и създава добро настроение.
  • А какво ще кажете за ваната на Клеопатра? Затоплете 1 литър мляко (без да го кипвате), а в друг съд на водна баня – 1 чашка мед. Разтворете меда в млякото и излейте сместа във водата за къпане. Ще спите „като къпана“ и ще се събудите по-красива и отпочинала от всякога.
    • Ефектът ще бъде подсилен многократно, ако не ви домързи за още една процедура преди ваната: 350 г. готварска сол се разбърква старателно с половин чаша млечен каймак (или сметана) и получената смес с кръгови движения на пръстите се втрива в кожата, като се започне от пръстите на краката и се завърши с шията. После се измийте под душа. Резултатът е изумителен!
    Спящата красавица се събуди и възкликна: „Добре дошъл нов ден!“.
Източник: rozali.com

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *